Θες να φαίνεσαι πιο νέα/-ος; Γυμνάσου! - Free Sunday
Θες να φαίνεσαι πιο νέα/-ος; Γυμνάσου!

Θες να φαίνεσαι πιο νέα/-ος; Γυμνάσου!

 

Είσαι πολλές ώρες στο γραφείο καθισμένη/-ος σε μια καρέκλα ή πολύ απλά περνάς πολλές ώρες στο σπίτι σε έναν καναπέ; Το ήξερες ότι η χρονολογική ηλικία δεν είναι πάντα ίδια με τη βιολογική; Η παρακάτω μελέτη θα σε σηκώσει απ’ όπου κι αν κάθεσαι, καθώς αποδεικνύει ότι τα κύτταρα γερνάνε πιο γρήγορα με τον καθιστικό τρόπο ζωής.

Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας - Σαν Ντιέγκο, με επικεφαλής τον δρα Αλαντίν Σαντιάμπ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό επιδημιολογίας «American Journal of Epidemiology», μελέτησαν σχεδόν 1.500 γυναίκες ηλικίας 64 έως 95 ετών, οι οποίες κλήθηκαν να φοράνε μια συσκευή που κατέγραφε τη σωματική δραστηριότητά τους. Παράλληλα, έγινε ανάλυση σε δείγματα αίματός τους.

Διαπιστώθηκε ότι όσες ασκούνταν λιγότερο από 40 λεπτά την ημέρα και έκαναν καθιστική ζωή για πάνω από δέκα ώρες είχαν μικρότερα τελομερή, άρα πιο γερασμένα κύτταρα. Τα τελομερή (σαν τις πλαστικές άκρες στα κορδόνια των παπουτσιών) προστατεύουν το γενετικό υλικό από βλάβες και όσο γερνάει κανείς, τόσο το μήκος τους μειώνεται. Άλλοι παράγοντες, όπως η παχυσαρκία και το κάπνισμα, μπορούν να γεράσουν κι άλλο τα κύτταρα. Το μικρό μήκος των τελομερών συνδέεται με διάφορες ασθένειες, όπως καρδιοπάθεια, καρκίνος και διαβήτης.

Η μελέτη μάς δείχνει ότι τα κύτταρα γερνάνε πιο γρήγορα με τον καθιστικό τρόπο ζωής. Οι γυναίκες που κάθονται περισσότερο δεν έχουν μικρότερο μήκος τελομερών εάν ασκούνται για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. Οι ηλικιωμένες γυναίκες που είναι καθιστές πάνω από δέκα ώρες την ημέρα και οι οποίες δεν ασκούνται έχουν κύτταρα που είναι έως οκτώ χρόνια περισσότερο βιολογικά γερασμένα απ’ ό,τι η πραγματική ηλικία τους σε σχέση με τις συνομήλικές τους που κάνουν λιγότερο καθιστική ζωή και ασκούνται.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι στην περίπτωση των γυναικών με καθιστική ζωή τα τελομερή στις άκρες των χρωμοσωμάτων έχουν μικρότερο μήκος. Το ίδιο συμβαίνει όσο μεγαλύτερη είναι η βιολογική ηλικία κάποιου, άσχετα με τη χρονολογική ηλικία του.

Η σωματική άσκηση πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής ακόμη και στην ηλικία των 80 ετών.

Christys Tip: Το περπάτημα σε συνδυασμό με λίγες ασκήσεις για μυϊκή ενδυνάμωση είναι το κλειδί για να έχουμε υγεία, ευεξία και να δείχνουμε πιο νέοι.

*Η Χριστίνα Μαυρίδου είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής - personal trainer.

Site: www.personaltrainerchristy.com

Facebook Page: Christy Μαυρίδου

Instagram: christymav

YouTube: Christy Mavridou

 

GOUTOS2