Είκοσι tips για να μην τραυματιστείτε κατά την προπόνηση - Free Sunday
Είκοσι tips για να μην τραυματιστείτε κατά την προπόνηση

Είκοσι tips για να μην τραυματιστείτε κατά την προπόνηση

  1. Προθερμανθείτε 10 λεπτά πριν και μείνετε ζεστοί κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  2. Μην κρατάτε την αναπνοή σας κατά την άρση βάρους, διότι υπάρχει κίνδυνος λιποθυμίας ή κήλης.
  3. Αποφύγετε τον υπεραερισμό πριν από την άρση.
  4. Αποφύγετε τις επικίνδυνες ή υψηλού κινδύνου ασκήσεις.
  5. Η αύξηση αντίστασης πρέπει να γίνεται προοδευτικά, καθώς σχετίζεται και με μειωμένο κίνδυνο οστεοπόρωσης.
  6. Χρησιμοποιήστε καλά παπούτσια με καλή τριβή.
  7. Αποφύγετε την κάμψη της ράχης. Κρατάτε την πύελο σε σωστή ευθυγράμμιση.
  8. Κρατήστε το βάρος κοντά στο σώμα.
  9. Μη σηκώνετε βάρη από θέση κάμψης (λυγισμένοι, με τη ράχη σε κάμψη).
  10. Όταν σηκώνετε βάρη από το έδαφος, μην αφήνετε την πύελο να σηκωθεί πριν από το υπόλοιπο σώμα και εστιάστε στη δύναμη του τετρακέφαλου και του γλουτιαίου, έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί η μέση σας.
  11. Για ασκήσεις κωπηλασίας, ακουμπήστε το κεφάλι σε μια σταθερή επιφάνεια και λυγίστε γόνατα ή χρησιμοποιήστε το ένα χέρι για την κωπηλάτηση και υποστηρίξτε τον κορμό σας με το ελεύθερο χέρι, για να αποφύγετε τον τραυματισμό της μέσης.
  12. Παραμείνετε οκλαδόν όσο το δυνατόν λιγότερο και μην επιμείνετε σε αυτή τη θέση.
  13. Σιγουρευτείτε ότι οι ασφάλειες στα ελεύθερα βάρη είναι καλά σταθεροποιημένες.
  14. Χρησιμοποιήστε μια αργή, συνεχή και ελεγχόμενη κίνηση και παραμείνετε στην τελική θέση για λίγα δευτερόλεπτα.
  15. Μην κάνετε παύσεις μεταξύ των επαναλήψεων.
  16. Προσπαθήστε να κρατάτε έναν σταθερό ρυθμό.
  17. Μην αφήνετε τα βάρη να πέφτουν ή να χτυπούν με δύναμη.
  18. Μη γυμνάζεστε χωρίς ιατρική παρακολούθηση αν πάσχετε από κήλη, υπέρταση, πυρετό, λοίμωξη, εγχειριστήκατε πρόσφατα, έχετε κάποια καρδιοπάθεια ή προβλήματα στη ράχη.
  19. Χρησιμοποιήστε ταλκ ή μια πετσέτα για να κρατάτε στεγνά τα χέρια σας όταν χρησιμοποιείτε βάρη.
  20. Υπερφορτώστε, αλλά μην εξαντληθείτε! Ένα πολύ έντονο πρόγραμμα μπορεί να προκαλέσει κακώσεις.

Η Χριστίνα Μαυρίδου είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής - personal trainer.

Site: www.personaltrainerchristy.com

Facebook Page: Christy Μαυρίδου

Instagram: christymav

YouTube: Christy Mavridou

GOUTOS2